Een opgefrist merk voor 8 bouwbedrijven en 800 medewerkers

Rebranding Bouwbedrijf Democo en bouwgroep Democo Group Hasselt

De vraag

Hoe kunnen we onze 8 deelbedrijven, met elk hun eigen expertise, communicatie en logo’s, versterken onder één overkoepelend merk? Hoe krijgen we dat gecommuniceerd naar 800 medewerkers en naar al onze klanten en partners? De vraag van Democo Group was niet de minste. Deels organisch en deels door overnames gegroeid, kampte de tweede grootste familiale bouwgroep van België met een versnipperde positie in de markt. Klaar voor een relaunch!

De vonken

Na enkele strategische sessies en brandingoefeningen werd beslist alle bedrijven onder dezelfde vlag te laten varen: met een nieuw beeldmerk dat verwijst naar de oorsprong van de groep, maar klaar is voor de toekomst. Een nieuwe baseline, “The Value Builders” positioneert alle bedrijven binnen de groep als meerwaardebrengers binnen de bouwsector. De nieuwe huisstijl werd vastgelegd in een lijvige digitale stijlgids en aan de hand van een roadshow bij alle werknemers voorgesteld. Van vlag tot koffiekopje, corporate presentatie tot bestelwagenbestickering: aan alles werd gedacht.

Ook digitaal kon de groep niet achterblijven: elk lid van Democo Group kreeg een gloednieuwe website. Met nieuwe foto’s, teksten op maat, quotes en scherpgestelde merkbeloftes werd iedereen nog sterker overtuigd van de meerwaarde van de groep – iets wat we later ook nog uitwerkten in een interne communicatiecampagne onder de noemer “Samen Sterker”.

Het resultaat

Een projectontwikkelaar, een installateur en een bouwvakker wandelen een communicatiebureau binnen… het zou de start van een grap kunnen zijn, maar werd de start van een fantastische en jarenlange samenwerking. We profileerden Democo Group als toekomst- en waardebouwers en toonden acht bedrijfstakken die onder één vlag varen en elkaar aanvullen, uitdagen en versterken. We verstevigden bovendien de cohesie tussen de bedrijven zelf en verhoogden de zichtbaarheid en het prestige van alle leden én de groep. Het echte eindresultaat? Een ijzersterke groep bedrijven, die sindsdien alleen verder is gegroeid – en nog dagelijks met ons samenwerkt.

Ook klaar voor een rebranding?

Case study - Webdesign

Acht websites, één verhaal!

Voor de acht bedrijven van Democo Group creëerden we één heldere webstructuur die de stijl van de groep krachtig visualiseerde en toch ook ruimte liet voor de eigenheid van elk bedrijf. Benieuwd hoe we dat deden?

Lees meer

Mee dankzij brandstichters vormt Democo Group een sterker geheel dan ooit – we varen een stevige koers onder een frisse nieuwe vlag.

Thomas Bijnens
Directeur Marketing & Strategie Democo Group

Case study - Webdesign

Acht websites, één verhaal!

Voor de acht bedrijven van Democo Group creëerden we één heldere webstructuur die de stijl van de groep krachtig visualiseerde en toch ook ruimte liet voor de eigenheid van elk bedrijf. Benieuwd hoe we dat deden?

Lees meer