Case
Alle neuzen in dezelfde richting
800 medewerkers in beweging - letterlijk en figuurlijk!
Merk dat leeft bij Democo Group
Democo Group bestaat uit acht verschillende bedrijven. Vanuit de filosofie dat deze bedrijven “Allen experts, samen sterker” zijn, besloten ze in 2019 om sterker in te zetten op samenwerking over de bedrijfsgrenzen heen, met een overkoepelende rebranding waarbij elk van de acht bedrijven hetzelfde beeldmerk kreeg.
Los van de lancering naar de buitenwereld, kregen we de open vraag om de 800 werknemers hier op een sprekende manier bij te betrekken. Dit deden we met een brede campagne die op een tastbare manier het waarom van de rebranding in de verf zette: Samen staan ze sterker – en dat doen ze onder dezelfde vlag.
Brand activation on the road
Aan de hand van een corporate roadshow bezochten de bedrijfsleiders de verschillende vestigingen met marketingmateriaal in de nieuwe huisstijl, van vlaggen, kopjes en pennen tot werfbanners en templates. Met een digitale huisstijlgids en een nieuwe corporate presentatie introduceerden ze de nieuwe strategische lijnen en look.
Elke werknemer kreeg ook een branded waterflesje in de vorm van een sportgewicht. De fles werd bijgestaan door een instructie voor een korte krachtoefening onder de noemer “Samen sterker in één minuut”. Werknemers werden aangemoedigd samen te werken met collega’s om de oefeningen uit te voeren en instructiekaartjes uit te wisselen. Een eenvoudige, maar duidelijke boodschap: wie samenwerkt, staat sterker!
Van werknemers tot ambassadeurs
Ook binnen een bedrijf zorgt een duidelijke identiteit voor doelgerichtheid en samenhorigheid. Het is belangrijk dat werknemers weten wat ze doen en waarom ze het doen. Zorg dat ze vertrouwd zijn met de missie en de waarden van het bedrijf – zodat ze met overtuiging mee kunnen bouwen aan het verhaal van je merk. We begeleiden veel van onze klanten bij hun interne verhaal en zorgen ervoor dat ze de vlam bij hun personeel blijven aanwakkeren.