Totaal nieuwe aanpak voor een specialist in totaalrenovaties

New webdesign for Deholi Totaalrenovaties

De vraag

Hoe kunnen we expert in B2B-totaalinterieurs Deholi helpen om de markt van particuliere totaalrenovaties te veroveren? Kunnen ze dat doen onder hun bestaande naam of moet er een nieuw submerk komen? Moeten ze daarvoor wachten tot corona achter de rug is? Hoe definiëren ze het aanbod en hoe onderscheiden ze zich van bestaande spelers op die markt? En welke aanpassingen moeten ze hiervoor maken in hun bedrijfsmodel, communicatie en klantenopvolging? Wat begon met een eenvoudig idee voor groei, bracht heel wat dieperliggende strategische vragen mee voor Deholi.

De vonken

Aangezien we al langer werkten voor Deholi, waren we bijzonder goed geplaatst om hen grondig te ondersteunen en te adviseren bij deze nieuwe stap. We analyseerden het huidige aanbod en de diensten, verkenden de B2C-markt en definiëerden samen met het team een unieke Deholi-aanpak voor totaalrenovaties, totaalinterieurs en structurele verbouwingen. Door Deholi als merk te behouden, behielden we 30 jaar aan ervaring en de geloofwaardigheid van honderden projecten voor grote klanten. Maar door het nieuwe aanbod te plaatsen op een tweede website, konden particulieren op hun eigen manier kennis maken met Deholi Totaalrenovaties.

Het resultaat

In het kielzog van de coronacrisis zagen we een uniek moment om mensen te inspireren hun lockdown-woning heruit te vinden en te verbouwen tot een nieuwe thuis. Dat deden we in een “Experience your space”-campagne die expertise, woondromen en een frisse start met elkaar verbond. Met een lancering in de Standaard Magazine, via gesponsorde social media posts en in de pers brachten we Deholi Totaalrenovaties onder de aandacht.

Geïnteresseerden worden geleid naar de gloednieuwe B2C-website waar we met sprekende beelden de materialen, vakmannen en het vakmanschap van Deholi het woord laten voeren. Een geautomatiseerde opvolging van leads zorgt ervoor dat nieuwe klanten correct geïdentificeerd, opgevolgd en geïnformeerd bij een projectmanager van Deholi terechtkomen – helemaal klaar voor hun totaalproject.

 

www.deholi-totaalrenovaties.be

Op zoek naar een strategische partner die van aanpakken weet?

Case study - Rebranding

Een opgefrist merk voor Hertog Makelaars

Om actueel en overtuigend te blijven, moet je soms en frisse wind laten waaien door je merk. Met een strategische rebranding zetten we Hertog Makelaars opnieuw overtuigend in de markt – klaar voor de toekomst!

Lees meer

De nieuwe stijl, de focus op onze vakmannen en hun vakmanschap, de tone of voice: van bij het eerste voorstel zat alles al goed voor ons. Brandstichters had ons zeer goed begrepen en mocht van ons alles precies zo doorvoeren.

Antal Potocan
Directeur Deholi

Case study - Rebranding

Een opgefrist merk voor Hertog Makelaars

Om actueel en overtuigend te blijven, moet je soms en frisse wind laten waaien door je merk. Met een strategische rebranding zetten we Hertog Makelaars opnieuw overtuigend in de markt – klaar voor de toekomst!

Lees meer