Een nieuw gezicht voor een gevestigde waarde, met een hoekje af.

Hertog Makelaars branding uitwerking logo 3D-visualisatie

De vraag

Hoe kunnen we als makelaar opvallen in het straatbeeld, zonder schreeuwerig over te komen? Hoe maken we duidelijk aan onze klanten dat we onze persoonlijke aanpak niet verliezen, ondanks onze groei? En hoe kunnen we met een nieuw logo toch herkenbaar blijven voor onze klanten en in onze regio? De vraag van Vastgoed De Hertog combineerde de specifieke zorgen van een makelaar met die van heel wat bedrijven die willen sleutelen aan hun merk.

De vonken

Waarom voelt een bedrijf zich plots klaar om een merk te vernieuwen? Daar ligt al een deel van het antwoord. Vastgoed De Hertog begon 10 jaar geleden met Wouter De Hertog als zelfstandig makelaar, maar telde intussen al 3 medewerkers. De letterlijk persoonlijke aanpak waar hij bekend om was, moest vertaald worden naar de persoonlijke aanpak van een team. Aan de hand van een strategische sessie gingen we op zoek naar de identiteit van dit nieuwe kantoor. Van daaruit bepaalden we de missie, visie en waarden.

Vastgoed De Hertog werd Hertog Makelaars, met een gloednieuw logo en een huisstijl waarin klassiek koningsblauw zorgt voor klasse en elektrisch blauw voor levendigheid. De stijl werd meteen uitgerold in een opgefriste website, verkooppanelen, dossiermappen, vouwmeters, pennen, sleutelhangers en alle kantoordrukwerk. De aankondiging van de nieuwe naam gebeurde in Grimbergen met traditioneel huis-aan-huis drukwerk op 35.000 exemplaren, waardoor ook de instroom van nieuwe panden steeg en we beslisten meteen 4 keer per jaar op deze manier te communiceren voor Hertog Makelaars.

De steekvlam

Soms geeft het antwoord op een ongestelde vraag het meeste voldoening. In dit geval stelden we ongevraagd een nieuwe naam voor: een naam die een team van makelaars met klasse en ambitie weerspiegelt, zonder de continuïteit te verliezen. Met een felblauwe driehoek versterkten we hun zichtbaarheid in het straatbeeld van Grimbergen en hielpen we hen verder groeien. Van strategisch advies tot copywriting, van flyer tot magazine: Hertog Makelaars vertrouwt op brandstichters om hun vuur aan te blijven wakkeren.

Ook klaar voor een rebranding?

Case study - Corporate magazine

Hertog Magazine

Een magazine voor een makelaar? Natuurlijk!
Real estate, marketing & lifestyle voor de eerste editie van Hertog Magazine.

Lees meer

Onze rebranding was een schot in de roos: fris, opvallend en toch stijlvol. Het hielp ons enorm de stap te maken van een eenpersoonszaak naar een echt makelaarskantoor. Brandstichters bleek ook voor de langere termijn een uitstekende partner.

Wouter De Hertog
Oprichter Hertog Makelaars

Case study - Corporate magazine

Hertog Magazine

Een magazine voor een makelaar? Natuurlijk!
Real estate, marketing & lifestyle voor de eerste editie van Hertog Magazine.

Lees meer