Goddelijk en vrij wonen in het groenste woonproject van Mortsel.

Stadsterras Mortsel branding toegepast 3D-visualisatie

De vraag

Door een meevaller in het vergunningstraject kan projectontwikkelaar Ciril plots een stuk sneller beginnen aan hun woonproject Stadsterras in Mortsel. Ze vragen of we daarom ook een stuk sneller kunnen starten met de marketing voor dit project. Op drie weken tijd een logo, merkidentiteit, stijl, campagne en teaserwebsite uitwerken? Wij zagen het helemaal zitten.

De vonken

Op basis van interviews met de stad, de ontwikkelaars en de architecten brachten we het project in kaart. Ook Mortsel en de Oude-God buurt leerden we beter kennen. Zo bepaalden we niet alleen de troeven voor nieuwe bewoners, maar ook wat de voordelen – en eventuele bezwaren – voor de buurt konden zijn. Een oud schoolgebouw restaureren en omvormen tot een nieuwe woonbuurt met zes nieuwe gebouwen stelt immers specifieke uitdagingen.

Stadsterras biedt toekomst voor de Oude-God buurt in het centrum van Mortsel, een gekende wijk met een rijke geschiedenis. Het unieke karakter van de plek speelt dan ook een belangrijke rol in de ontwikkeling. Het historische Sint-Lutgardisgebouw wordt volledig opgeknapt en de nieuwe gebouwen van de site zullen een verlengde vormen op dit verhaal. Elk gebouw krijgt een eigen herkenbare identiteit en wordt ontworpen in harmonie met de omgeving.

Het resultaat

Stadsterras combineert de voordelen van de stad met een uitgestrekt uitzicht op het groene park achteraan, vol ademruimte, bewegingsruimte en groeiruimte. Een gevoel van vrijheid en mogelijkheden die we beklemtonen in de tagline “vrijheid in park & stad” en tot leven brengen in een frisse, groene en beweeglijke stijl vol ademruimte. Zoals een terras de tuin met het huis verbindt, zo slaat Stadsterras de brug tussen park en stad en tussen verleden en toekomst.

Ook onze campagne verwijst naar de “Oude God”-buurt en beklemtoont het groene karakter van de ontwikkeling: in Stadsterras woon je als een Oude God in het groenste woonproject van Mortsel. Via billboards worden geïnteresseerden naar de teaser-website gestuurd, waar ze alvast de overige troeven en 3D-visualisaties van het project kunnen ontdekken – en hun emailadres kunnen achterlaten om op de hoogte te blijven van het project. In drie weken presenteerden we Ciril een merk dat Stadsterras perfect positioneerde bij hun doelgroep in Mortsel – met honderden geïnteresseerde leads als resultaat.

 

www.stadsterras.be

Ook een overtuigend merk nodig voor jouw project?

Project - Real estate communication

Bedrijvenpark Heros werd het grootste van Hasselt

Hoe overtuig je een 70-tal KMO’s om zich op de 7,5 hectare grote voormalige Concentra-site te vestigen in nieuwe KMO-units en grootse bedrijfsgebouwen op maat? Met een inspirerend merk dat ondernemers uitdaagt!

Lees meer

Ongelofelijk wat de brandstichters op zo'n korte tijd hebben kunnen produceren: klaar voor lancering met een doordachte branding, teaser website en een heldere huisstijl.

Ilse Mertens
Projectontwikkelaar Stadsterras

Project - Real estate communication

Bedrijvenpark Heros werd het grootste van Hasselt

Hoe overtuig je een 70-tal KMO’s om zich op de 7,5 hectare grote voormalige Concentra-site te vestigen in nieuwe KMO-units en grootse bedrijfsgebouwen op maat? Met een inspirerend merk dat ondernemers uitdaagt!

Lees meer