10 jaar Cores op de koffietafel

Drukwerk en copywriting boek Cores Development

De vraag

Hoe kunnen we ons 10-jarig bestaan stijlvol voorstellen aan onze partners, klanten en overheden? Wat hebben we in die 10 jaar bereikt en geleerd? En hoe zien we de volgende 10 jaar voor ons bedrijf? Projectontwikkelaar CORES Development wilde hun brede visie op wonen, werken en leven in onze steden delen met de wereld, maar dan liefst op een volledig onverwachte manier.

De vonken

Om een antwoord te kunnen bieden stelden we samen met projectpartner The List eerst heel andere vragen aan Cores: hoe maak je een buurt levendig? En wat betekent dat eigenlijk, een levendige buurt? Zijn dat spelende kinderen? Buurtfeesten? Elkaar een kopje suiker lenen? Multiculturaliteit? Veel fietsen? Of net een auto voor de deur? Vervolgens stelden we dezelfde vragen aan sociologen, planologen, politici, architecten, kunstenaars en sciencefiction auteurs…

We verzamelde meningen, beelden en quotes die samen de gelukkige stad in kaart brengen en gingen daarbij geen thema uit de weg: van gentrification, koffiebars, smogmeters, street style, betaalbaarheid, hippe senioren, urban farming en brownfields, tot perziken uit Parijs, brutalisme in LA, Griekse tempels en Japanse leefcapsules. De belangrijkste bouwprojecten van Cores koppelden we steeds aan één van de geluksthema’s en werden opnieuw in beeld gebracht met sfeervolle fotografie.

Het resultaat

Samen met The List leverden we een inspirerend koffietafelboek van 230 bladzijden af, onder de noemer “What makes your city great”. Een esthetisch en lichtverteerbaar bladerboek vol ideeën, quotes en slimme vondsten van over de hele wereld. Op die manier profileerden we Cores als een projectontwikkelaar die vooruitdenkt, breed rondkijkt en voortdurend bijleert: de projectontwikkelaar als regisseur en producent van gelukkigere steden.

Op zoek naar een originele vorm voor jouw verhaal?

Project - Real estate communication

Snelle lancering van grootschalig project

Voor projectontwikkeling Stadsterras bouwden we in enkele weken een merk dat het project perfect positioneerde bij de doelgroep – met honderden geïnteresseerde leads als resultaat.

Lees meer
Project - Real estate communication

Snelle lancering van grootschalig project

Voor projectontwikkeling Stadsterras bouwden we in enkele weken een merk dat het project perfect positioneerde bij de doelgroep – met honderden geïnteresseerde leads als resultaat.

Lees meer