Case

Heldentoren SALT

Zomerkrant voor de nieuwe Heldentoren in Heist

Introductie van een icoon

Projectontwikkelaar SALT was op zoek naar een manier om hun grootse nieuwe project in Heist te introduceren bij de bewoners. Samen met The List stelden we een zomerse stadskrant voor die verdeeld werd in de leukste bars, restaurants en shops van Knokke en Heist. De perfecte manier om mensen op eigen initiatief kennis te laten maken met een prestigieus en beeldbepalend project – nog lang voor er sprake is van bouwwerken.

Gebouw in beleving

Welke kopers zou de Heldentoren aantrekken? Wat interesseert hen? Waar worden ze vrolijk van? Waar zijn ze vaak te vinden en waar komen ze voor naar buiten? Dat zijn het soort vragen waar we samen een antwoord op bedachten – en vertaalden naar de topics in de stadskrant. We introduceerden natuurlijk de Heldentoren zelf, onder andere in een interview met sterarchitect Willem Jan Neutelings (Neutelings Riedijk Architects) en de projectontwikkelaars. Maar ook hun liefde voor design, architectuur en de zee kwamen sterk aan bod, van de nieuwste shopervaringen in Knokke tot de fijnste restaurants in Heist, van design-popups tot architecturale inspiratie.

Win-win communicatie

Een bouwproject met ambitie heeft ook een stevige impact op het stedelijke weefsel en de mensen die er wonen. Daarom is het een goed idee het voortouw te nemen in de communicatie, zodat je de toon en insteek van het bredere verhaal kan bepalen: projectontwikkeling gaat dan niet over beton, bouwwerken en hinder – maar over mooi wonen, een levendige stad en duurzame architectuur. Door al vroeg te beginnen communiceren bouw je bovendien veel goodwill op, wat zich later vertaalt in minder problemen met de buurt en vroegere interesse van kopers. Win-win toch?

Ook nood aan wat meer goodwill?

Project - Rebranding

Nieuw merk voor 8 bouwbedrijven en 800 medewerkers

Een projectontwikkelaar, een installateur en een bouwvakker wandelen een communicatiebureau binnen… het begin van een jarenlange samenwerking met deze bouwgroep!

Ontdek het project
Project - Rebranding

Nieuw merk voor 8 bouwbedrijven en 800 medewerkers

Een projectontwikkelaar, een installateur en een bouwvakker wandelen een communicatiebureau binnen… het begin van een jarenlange samenwerking met deze bouwgroep!

Ontdek het project