Case

Corporate presentation Astena

Nieuwe look en corporate presentation voor expert in software voor de bouwindustrie

De ongestelde vraag

Astena kwam naar brandstichters met de vraag om hun corporate presentatie op te frissen naar aanleiding van een belangrijke pitch bij een grote nieuwe prospect. Bij het doornemen van de bestaande presentatie merkten we echter dat ook het bedrijfslogo, de tagline en de merkenarchitectuur van hun productoplossingen toe waren aan een update. Binnen een bredere stijloefening durfden we hier ongevraagd nieuwe voorstellen voor te doen.

Het belang van een goede pitch

Dankzij onze onderbouwde pitch voor de nieuwe voorstellen wonnen we het vertrouwen van Astena om ook voor hun eigen pitchpresentatie inhoudelijk mee na te denken. We structureerden, schaafden en schrapten om hun pitch zo vlot en overtuigend als hun software te krijgen. Visueel zorgden we voor flink wat extra sex-appeal: een IT-bedrijf voor de bouw met een menselijk gezicht en flink wat grafisch vuurwerk. Bovendien hielden we de presentatie met 25 masterslides volledig aanpasbaar binnen een template op maat.

Structurele facelift

Astena kwam voor grafische ondersteuning en kreeg een structurele facelift. Met de nieuwe tagline “Building industry software” overkoepelden we de drie bestaande pijlers voor construction, real estate en installation software. Elk van die takken kreeg binnen de nieuwe huisstijl een eigen kleur voor een herkenbaar productportfolio. En de pitch-prospect? Die haalde Astena zo binnen – een mooi voorbeeld van hoe goede marketing zichzelf veelvoudig terugverdient.

Verdient jouw marketing zichzelf terug?

Project - Strategie & rebranding

Een opgefrist merk voor 8 bouwbedrijven

Voor Democo Group mochten we strategisch en grafisch aan de slag voor alle 8 van hun bedrijven. Een grondige rebranding en restyling waren het resultaat. Benieuwd naar het resultaat?

Ontdek het hier!

We kregen van brandstichters grondige ondersteuning met onze look and feel, merkenstrategie en corporate presentatie. Het eindresultaat ziet er fantastisch uit, onvergelijkbaar met waar we van vertrokken zijn. Er komen zeker nog nieuwe samenwerkingen aan!

Wim Vandesompele
Manager Astena

Project - Strategie & rebranding

Een opgefrist merk voor 8 bouwbedrijven

Voor Democo Group mochten we strategisch en grafisch aan de slag voor alle 8 van hun bedrijven. Een grondige rebranding en restyling waren het resultaat. Benieuwd naar het resultaat?

Ontdek het hier!