Een nieuwe woonbuurt op de kaart van Mechelen

Maarten vastgoedproject Mechelen branding logo

De vraag

De site van ziekenhuis AZ Sint-Maarten in Mechelen wordt omgevormd tot een nieuwe buurt met een zeer gevarieerd woonaanbod. Maar hoe maak je potentiële kopers wegwijs in zeven nieuwe gebouwen, 95 nieuwbouwunits, een rotatieparking, een nieuwe straat en een buurtpark, waar je kan wonen in een appartement, penthouse, duplexwoning of burgerwoning – en dat aan de vaart, het park, de leefstraat of met uitzicht over Mechelen, al dan niet met een stadshotel, retail en kantoren erbovenop? Hoe zet je met andere woorden een volledig nieuwe buurt in de markt?

De vonken

Hoe breder de impact van een project op een stad of stadsdeel, hoe breder (en vroeger) je best begint met communiceren. Van bij de start werkten we dan ook nauw samen met projectontwikkelaar Ciril, stad Mechelen, Polo-architecten en de makelaars. Van naamgeving tot werfcommunicatie, persaandacht tot buurtcommunicatie: iedereen werd bij elke stap betrokken.

In samenwerking met de buurt vertrokken we voor de naamgeving van zowel het project als de verschillende gebouwen vanuit de bijzondere familiegeschiedenis van het volksziekenhuis, meer dan 100 jaar geleden opgericht door de door-en-door Mechelse familie Peeters. Aan de hand van interviews met enkele familieleden, konden we die geschiedenis in kaart brengen en integreren in onze branding. Op die manier hielden we het volkse karakter van de buurt in ere en kon het project bovendien rekenen op flink wat extra persaandacht.

Het resultaat

We lieten de verschillende troeven van het project samenkomen in een levendig portret van een moderne woonbuurt in het groen, met de mogelijkheden van de stad en de warmte van een gezellige wijk. De lancering werd opgesplitst in 3 delen, zodat we geïnteresseerden stapsgewijs kennis konden laten maken met de verschillende karakters van de gebouwen en de gevarieerde woonervaringen van Maarten.

Het volledige project werd bovendien in een eigen Maarten Magazine breeduit uit de doeken gedaan, doorspekt met interviews en artikels over architectuur, design, cultuur en het goede leven in Mechelen – en verspreid in 6000 exemplaren bij alle geïnterviewde Mechelse zaken. Met de hulp van deze ambassadeurs, een uitgebreide dedicated website, verkoopsbrochures per gebouw en goed getimede nieuwsbrieven was fase 1 binnen de maand uitverkocht en zat fase 2 aan 80% nog voor de eerste afbraakwerken… Klaar voor fase 3!

 

www.maartenmechelen.be

Een unieke identiteit nodig voor jouw project?

Case study - Content

Maarten Magazine

Wij creëren content die potentiële kopers bereikt, prikkelt en enthousiast maakt. Voor Maarten belichtten we de troeven van de nieuwe woonbuurt in Maarten Magazine: een gezellig en overtuigend lifestyle magazine dat over heel Mechelen werd verspreid.

Lees meer

We konden van a tot z rekenen op brandstichters om deze nieuwe buurt mee in de markt te zetten. Ze werken zich grondig in onze projecten in en begrijpen perfect waar we naartoe willen. Onze eerste fase was meteen uitverkocht.

Thomas Bijnens
Directeur Marketing & Strategie

Case study - Content

Maarten Magazine

Wij creëren content die potentiële kopers bereikt, prikkelt en enthousiast maakt. Voor Maarten belichtten we de troeven van de nieuwe woonbuurt in Maarten Magazine: een gezellig en overtuigend lifestyle magazine dat over heel Mechelen werd verspreid.

Lees meer