Case

Maarten Magazine

Een stadsmagazine op maat van een nieuwbouwbuurt met tientallen ondernemers als ambassadeurs.

Lifestyle woonbuurt

Projectontwikkelaar Ciril zocht een manier om Maarten op de kaart te zetten in Mechelen, nog voor de werken van start gingen. Het doel? De nieuwe woonbuurt bekend maken bij het grote publiek. Hiervoor kozen we voor een verfrissend medium: een lifestyle magazine. Maarten Magazine vormde het ideale canvas om de warme woonwijk voor te stellen op een speelse, hedendaagse en authentieke manier.

Content is king

Brandstichters stelde het concept van Maarten Magazine voor en werkte het tijdschrift vervolgens van A tot Z uit. We bedachten de content, verzamelden informatie, schreven de artikels en ontwierpen de lay-out. Een manier van werken die volledig in lijn ligt met onze visie: we gingen strategisch, grondig en gefundeerd te werk. We leerden het project van binnenuit kennen, om vervolgens een uniek verhaal te kunnen vertellen – op maat van het project én de klant.

Voor Maarten Magazine namen we interviews af met projectontwikkelaar Ciril, Polo architecten, Okra landschapsarchitecten, stad Mechelen en heel wat lokale ondernemers. We brachten in kaart wat leeft in de stad voor een relevant stadsmagazine dat aantrekt, prikkelt en bijblijft. In verschillende artikels ontdekt de lezer alles over het project – van de architectuur tot de geschiedenis van de site, van het nieuwe park tot de leefstraat – en leert tegelijkertijd de leukste plekjes in Mechelen kennen.

Ambassadeurs

Met Maarten Magazine stapten we af van een traditionele, commerciële verkoopsbrochure. In het tijdschrift beschreven we niet alleen het project en zijn vele troeven, maar gaven we ook een stem aan lokale ondernemers en initiatieven. We verkochten een leven in Mechelen méé met Maarten en plaatsten de projectontwikkeling binnen een groter verhaal van een bloeiende centrumstad in beweging. Zo kwamen we tot een volwaardig magazine dat een brede groep van mensen aansprak en over heel de stad werd verspreid via de zaken van de ondernemers die aan bod kwamen. Onze ambassadeurs zetten Maarten mee op de kaart als de gezelligste groene woonbuurt in stad Mechelen.

Benieuwd welke content jouw project in vuur en vlam zet?

Project - Brand Activation

10 jaar Cores in een inspirerend boek

Projectontwikkelaar CORES Development zocht een originele manier om hun tienjarig bestaan te vieren. Wij presenteerden een koffietafelboek rond het thema “What makes your city great”: een uitnodigend en inspirerend geheel vol ideeën, quotes en slimme vondsten van over de hele wereld.

Bekijk het boek
Project - Brand Activation

10 jaar Cores in een inspirerend boek

Projectontwikkelaar CORES Development zocht een originele manier om hun tienjarig bestaan te vieren. Wij presenteerden een koffietafelboek rond het thema “What makes your city great”: een uitnodigend en inspirerend geheel vol ideeën, quotes en slimme vondsten van over de hele wereld.

Bekijk het boek