Ciril
DMI Vastgoed wordt Ciril: een menselijk, authentiek merk met karakter.
De vraag
DMI Vastgoed bestond bijna 20 jaar, maar toch hadden weinig mensen al van de projectontwikkelaar gehoord. Met groeiende projecten en ambities in binnen- en buitenland wilden ze zich dan ook ook graag herpositioneren als dynamische ontwikkelaar van middelgrote binnenstedelijke woonprojecten, met een nieuwe naam en een eigen stijl die toch past binnen de huisstijl van de overkoepelende groep.
De vonken
Wanneer een bedrijf toe is aan een herpositionering, kijken we graag even naar het begin: waarom is het bedrijf ooit opgericht? Wie zat daarachter? Wat wilden ze bereiken? En vervolgens ook naar de toekomst natuurlijk: waar willen de CEO en eigenaars vandaag naartoe en wat is hun visie voor de volgende 5 en 10 jaar? Via een reeks interviews kwamen we alles te weten wat we nodig hadden om DMI Vastgoed grondig te herontwikkelen.
We kwamen tot een heldere nieuwe naam: Ciril. De eenvoud onderstreept hun manier van werken, projectontwikkeling is immers vaak zeer complexe materie waar heel veel spelers voor moeten samenwerken. Ciril maakt complexe zaken eenvoudiger en toegankelijker – en doet dat onder een duidelijke, eenvoudige en uitnodigende naam die de klemtoon legt op wat ze doen: City Real Estate ontwikkelen. Tegelijkertijd verwijst de naam ook naar hun rijke ervaring en geschiedenis, beginnend bij oprichter Cyriel Demot. Ciril ontwikkelt met respect voor wat er was, en klaar voor wat er komt.
Het resultaat
Met de nieuwe naam en tagline “City real estate for real people” verwijzen we naar de oprichter en de toekomst in stadsontwikkeling op mensenmaat. In lijn met de naam, kozen we voor een signature brand. Een handgeschreven woordmerk dat zorg, service en persoonlijke aandacht suggereert. Ciril is een projectontwikkelaar voor én door mensen. De mensen achter het bedrijf – van architect tot calculator – werden binnen de interne lanceringscampagne “Ik ben Ciril” allemaal een beetje Ciril. Met alle informatie die we verzamelden stelden we bovendien ook een manifest op met de visie van Ciril op wonen, steden en investeren – en van dat manifest maakten we onder de noemer “Wie is Ciril?” een advertentie die o.a. in Sabato verscheen.
We slaagden erin de bekendheid en zichtbaarheid van Ciril als bedrijf, ontwikkelaar van fijne woningen en partner voor steden sterk te verhogen. Niet alleen via advertising, werfcommunicatie, presentaties en brochures, maar intussen ook al via heel wat ontwikkelingsprojecten die we voor Ciril ook al in de markt mochten zetten.
Kan jouw merk ook een strategische rebranding gebruiken?
De nieuwe naam was onmiddellijk een succes! Ciril staat nu echt symbool voor onze mensen en onze nieuwe look is helemaal af: persoonlijk, professioneel, fris. Knap werk!
Evie Martens
Marketing Specialist Ciril