Bree & Breughel
Boetiek-aanpak voor kleinschalig luxe-woonproject
De vraag
Hoe positioneren we een kleinschalig woonproject van 20 appartementen op de hoek van een upscale villawijk en een drukkere verbindingsweg? Wie is hiervoor het doelpubliek en met welke USP’s bereiken we deze mensen het beste? Van projectontwikkelaar Ciril kregen we de volledige branding en het communicatietraject toevertrouwd.
De vonken
We begonnen met een grondige studie van de rijke geschiedenis van de buurt waarin het project ligt: de Willemswijk – een felbegeerde residentiële villawijk vlakbij het centrum van Hasselt. De architectuur knikt en glooit mee met de hoek van de bouwsite en maakt de verbinding tussen de stedelijke Breestraat en dure Breughellaan. De 20 ruime appartementen bieden een combinatie van die twee: residentieel en luxueus wonen met veel buitenruimte, maar dan binnen de afmetingen en prijsklasse van een appartement. De groene voortuinen, ruime terrassen en strakke architectuur maken het project en de woonervaring compleet.
Het resultaat
Met de naam Bree & Breughel verwijzen we zoals in New York naar de specifieke ligging op de hoek van twee straten. Met de tagline “Thuis op de hoek van Willemswijk” bevestigen we het residentiele aspect, beklemtonen we de hoekligging en de chique Willemswijk. Ook het kleurenpallet werd gebaseerd op die combinatie: we mengden het pallet van Breughel met kleitinten, verwijzend naar de Breestraat, aangezien we ontdekten dat Bree het oudnederlandse woord was voor klei.
Op de dedicated website voor Bree & Breughel lichtten we de USP’s toe en zoomden we in op de architectuur en de locatie. Met een gated interactieve aanbod-pagina en dowloadbare brochure zorgden we voor een mooie opvolging van alle leads. Regelmatig geüpdate werfcommunicatie, advertising, eigen social media en nieuwsbrieven zorgden ervoor dat het project bij de start van de bouwwerken voor 70% uitverkocht was.
Ook een aanpak op maat nodig voor jouw vastgoedproject?
De branding voor Bree & Breughel zit heel mooi in elkaar: het gevoel, de look, de copy... we konden ons doelpubliek zeer gericht bereiken met een compleet pakket aan uitwerkingen.
Evie Martens
Marketing Specialist Ciril